2025. január 24., péntek

Matekozás gyerekeknek. Miért fontos a számok szeretete?


Gyermeked nehezen boldogul a számolásokkal az iskolában? Nincs ezzel egyedül, a jó hír pedig: még nem késő megszerettetni vele a matekot!

A matematika az egyik alapvető tanóra az iskolában. A gyerekek már óvodától kezdve fokozatosan felfedezik a számokat és megismerkednek a geometriával.

Az általános iskolában aztán elmélyülnek a fogalmak: megtanulják a számok felbontását, az első műveletek elvégzését, a szorzótáblákat és az első geometriai alakzatok rajzolását.

Később tanulhatnak aritmetikát, függvényeket, trigonometriát stb.

A mateknak biztos alapot kell építeni még egészen kicsi korban, hogy azután később se legyenek gondok, amikor bonyolódnak a feladatok. Ha egyesek nehézségekkel találkoznak, számos megoldás áll a rendelkezésükre.

Ebben a cikkben elsősorban az óvodások és az alsósok matektanulását fogjuk elemezni.

Akármilyen kicsinek gondolod is őket még a matekhoz, az a helyzet, hogy bizony nagyon fontos már ilyenkor is tanulni, hiszen a matematika egész életünkben követ minket! Ahhoz például, hogy kézben tudd tartani a pénzügyeidet, bizony tudni kell egyet, s mást matekból!

Matematika az óvodában: hogyan és egyáltalán miért?

Óvodába kiscsoporttól nagycsoportig járnak a gyerekek, a legkisebbek háromévesek, a legnagyobb hat-, vagy esetenként (például évveszteseknél) hétévesek az óvodai ciklus végére. 

Az óvodai matekórák életkortól függően más és más, de mindenképp játékos alakot öltenek.

A legkisebbeknek, a három-négyéves kiscsoportosoknak egyfajta matematikai bevezetőt tart az óvodapedagógus, ahol felfedezik a számokat, egy, kettő, három, négy, az ujjukon mutatva. Egy idő után tízig is eljutnak, de azon túl már nem mindig sikerül nekik megfelelően sorba rakni a számokat. Ebből kiindulva később meg tudják számolni, hány kisautó vagy piros legó van az asztalon, de ha kérünk tőlük például három színes ceruzát, azt is le tudják számolni.

Többféle módon lehet fejleszteni a motorikus képességeiket is, például válogassatok két különböző színű labdát, babot, ami van otthon! Vagy rendszerezhetitek is a játékokat mérettől, hasonlóságtól vagy mennyiségtől függően! Számolhattok pénzt is (előtte mindenképp tisztítsd meg az érméket!), hogy szoktasd őket a pénz fogalmához.

Az is fontos, hogy a gyermek ne csak papagájként elismételje a szám-szavakat, de meg is tanulja, hogy mi is az az öt. Ha megtanítod neki, hogy “kettő meg kettő az négy”, az szép és jó, de ha utána a “Mennyi három meg három”-ra és “nyolc meg nyolc”-ra szintén négyet mond… nos, nem vagy sokkal előrébb. 

Mivel még egészen kicsi gyerekekről beszélünk, mindezt a lehető leglátványosabban, a figyelmüket lekötve, izgalmasan, színesen kell előadnod. Nem elég megmutatni a babokat, hogy ez négy. Inkább vegyétek ki őket a tálból, számoljátok át újra és újra, amíg mindenkinek kijön a négy bab, pakoljátok át egy másik tálba a felét és nézzétek meg, hogy hogyan lesz 2+2=4, hiszen minél aktívabb és látványosabb, annál inkább le tudod kötni az ilyen korú gyereket. 

A vizualitás azért is lényeges, mert így a sok-kevés, kis-nagy párosok is látványosabbak, ezáltal a gyerek jobban tudja majd használni őket.

A nagyobb gyerekeknél ellenben teljesen máshogy történik a matekozás.

Az ötévesek felismerik a számok leírt alakját, tudnak összeadni és kivonni a tízes számkörben (az ujjaik segítségével, kavicsokkal, legókkal, ami éppen kéznél van), értik a számok relatív közelségét.

Izgalmas fejlesztő játék például az egyes alakzatok összehasonlítása: melyik gyümölcs a nagyobb? Vagy a mennyiségeket is megfigyelhetitek, kérd meg, hogy tegye például növekvő sorrendbe a kihegyezett ceruzákat. Vagy vannak ezek a “színezd ki a legnagyobb kutyát”-féle foglalkoztató könyvek, van egy-két nagyon jó feladat!

A hatévesek még ennél is jobban boldogulnak a számok világában: tudják, hogy egytől tízig számolva ugyanazokat a számokat emlegetjük, mint tíztől egyig! Ez hatalmas fejlődés, hiszen itt már száz százalékig biztos, hogy nemcsak értelmetlen szavakként fogják fel a számokat.

Azt is meg tudják például állapítani, hogy két halmazban ugyanannyi rajz van-e, persze továbbra is gyakran az ujján számol: az egyik kezén az egyik halmazt, a másik kezén a másikat, majd ezeket összehasonlítja. De ez így is egy hatalmas felfedezés!

Itt még célzottabb feladatokkal lehet fejleszteni a matektudásukat: Rajzolj egy holdat és öt csillagot, hány rajzod van összesen? Rajzolj az égitestek alá egy házat, a ház mellé kerítést (irányok gyakorlása).

Matematika alsóban: hogyan és miért?

Az általános iskolai matekóra, és ez bizonyára senkinek nem jelent újdonságot, teljesen más, mint az óvodai.

Az első nagy különbség az egész helyzet: a gyereknek egész nap ülnie kell, meg kell tanulnia fegyelmezetten 45 hosszú percen keresztül feszült figyelemmel hallgatni a tanító nénit, aki bizony, valljuk be, nem beszél mindig nagyon izgalmas dolgokról. Mármint ki ne cserélné le az ebéd utáni matekórát egy jó kis Xboxozásra vagy focizásra? Vagy azok a fránya kis- és nagybetűk, mindegyik kicsit különböző, de mégis mindegyik hasonlít… És a számokról ne is beszéljünk, a kilences egy fordított hatos? És miért van hattyúnyaka a kettőnek?

Ehhez hasonló kérdések kavarognak a kicsikék fejében, miközben próbálnak a tudásukhoz mérten a lehető leginkább alkalmazkodni az új helyzethez.

És nem elég az új helyzet, mert még tananyag is van! És a házi feladatról ne is beszéljünk!

Nem csoda, hogy sokakról már rögtön elsőben kimondják az ítéletet: “xy nem egy matekzseni”.

De hogy is lenne az, hiszen annyi mindennel meg kell birkóznia egy időben és általában alig várja, hogy végre felállhasson a kényelmetlen székről és rohangálhasson egyet. Ne feledjük, hogy az előbb említett óvodás hatévesek nincsenek egyáltalán távol életkorban az iskolás hatévesektől, mégis annyival nagyobb az elvárás.

Az viszont, ha kategorikusan kijelentjük már az elején, hogy nem jó matekból, nem vezet sehova. Lehet, hogy csak nem sikerült még hozzászoknia az új rendszerhez és egy kis bátorítással szárnyakra kap.

Na de mire is kell egyáltalán számítania tananyag szempontjából?

Az általános, minden évfolyamra vonatkozó témakörök a következők: gondolkodási módszerek alapozása, számtan, algebra, összefüggések, függvények, sorozatok, geometria, mérés, valószínűség, statisztika.

Ez így azért elég megfoghatatlan és tág, úgyhogy kicsit pontosítok:

— elsőben mindennek az alapozása történik: a gyerek megismerkedik a számok leírt alakjával, a mennyiség fogalmával, a rendszerező jelekkel (pl < vagy =), a számegyenessel, a húszas számkörön belüli összeadással és kivonással, a nyitott mondatokkal, formákkal, mértékegységekkel, irányokkal… Rengeteg minden belefér abba az első tanévbe!

— másodikban ezeket a már elsajátított alapokat fejlesztik, egészítik ki és mélyítik el. Megjelenik a százas számkör, a szorzótábla, a római számok, megismerkednek a különböző síkidomokkal és testekkel, bevezetést kapnak a statisztikába…

— harmadikban inkább a logikát fejlesztik elsősorban és megpróbálják rávezetni a gyerekeket, hogy egy feladatra akár többféle úton is lehet megoldást találni. Elmélyül a kombinatorika terén szerzett tudásuk, helyesen használják a szaknyelvet, már a kétezres számkörben számolnak.

— negyedikben különösen fontos, hogy a gyerek ne maradjon le, hiszen így a felső tagozaton is nehézségei adódhatnak. A törtekkel való számolás nagyobb hangsúlyt kap, a nyitott mondatok (egyenletekbe való bevezetés) is fontos szerepet kapnak a tanév során. A tanult alakzatokat tükrözik, elforgatják.

A gyermek első számításai létfontosságúak

A matematika mindenhol ott van, ezért elkerülhetetlen, hogy megismertessük a gyerekekkel a matematikai fogalmakat.

A gyermek által végzett első számítások kulcsfontosságú szakaszt jelentenek a matematika tanulásában. Azon túl, hogy fejből ismeri összeadási vagy szorzótábláit, ez mindenekelőtt azt jelenti, hogy képes logikusan gondolkozni és számszerű választ találni egy adott problémára.

Azt is tudja, mennyit adnak hozzá, vagy vesznek el, megtalálja az összeget vagy a különbséget. Ez egy olyan gondolati út, amely most már egészen nyilvánvalónak tűnik számunkra, de igazi előrelépést jelent az óvodából éppen hogy kikerült kis matematikusoknak!

Ha egy bizonyos művelet elvégzésére kérjük, azzal nemcsak a műveletet gyakoroljuk, de egyben új módszerek keresésére is motiváljuk. Az is fontos, hogy a matematikát a konkrét helyzetekhez asszimilálják. A gyerek jobban meg fogja érteni és szívesebben foglalkozik vele, ha a matek valós értelmét megmutatjuk neki. A számítás ugyanis nem öncél, hanem egy feltett kérdésre való válasz megtalálásának eszköze.

És, mint azt tudjuk, gyakorlat teszi a mestert.

Hogyan fejlesztheted a gyermeked matematikai készségeit?

Gyermekednek nehézségei vannak a matematikával? Ne hagyd, hogy lemaradjon!

Mielőtt magántanárt vagy matek korrepetálást keresnél, azt is végiggondolhatod, hogyan tudnád te az internet segítségével, interaktívan rávezetni a megoldásokra! Játszva tanul az ember igazán!

A gyakorló munkafüzetek

A munkafüzetek bizonyítottan hasznosak.

A motivált és elszánt gyermek szívesen elvégzi a könyvében szereplő gyakorlatokat, hogy hatékonyabban matekozzon.

Ha azonban korlátnak, tehernek tekinti, akkor nem fogja igazán odatenni magát, ezáltal az eredmény sem lesz igazán látványos. Ezért fontos, hogy szülőként támogasd gyermekedet a tanulásban.

Letölthető alkalmazások

A gyerekek azért is szeretik őket, mert sok ilyen alkalmazás játéknak készült!

A “játszva tanulni” új értelmet nyer: konkrétan játszva sajátítják el a szorzótáblát, ismerkednek meg az egyes mennyiségekkel, mértékegységekkel, függvények kinézetével. 

Ráadásul ezzel nemcsak motiválod, de a vizuális ábrázolásoknak köszönhetően meg is támogatod a tanulást!

Általános iskolai vagy középiskolai matek korrepetálásra jobb magán matektanár segítségét kérni.

Rajzfilmek

Az interneten számos oktató rajzfilmet találhatsz, amelyek segítenek megérteni a legfontosabb matematikai fogalmakat minden évfolyamban.

A matematika néha legyőzhetetlennek tűnik, de egy-két kattintással, magyarázattal és mosolygós ábrával máris barátságosabb képet nyer.

Társasjátékok

Szeretsz társasozni?

Ha a legfiatalabbnak gondja van a matekkal, társasozzatok! Így mindketten szórakoztok, ráadásul a logikus gondolkodását is fejleszted.

Ilyenkor a gyermek nincs elszigetelve (mint például házi íráskor a szobájában), és érzi a támogatást. Jól érzi magát szüleivel vagy testvéreivel, és anélkül, hogy észrevenné, hatékonyan fejlődik.

Ezen a néhány módszeren túlmenően, amellyel támogathatod gyermekedet a matematika tanulásában, nyilvánvaló, hogy a matematikát könnyedén beillesztheted a mindennapi életbe. A lényeg igazából annyi, hogy úgy mutasd meg neki, hogy a matematika hasznos a mindennapokban, hogy közben nem helyezel rá nyomást.

Együtt süttök tortát? Itt egy kis gyakorlási lehetőség:

Egy pohárban 100 g liszt van, nekem pedig 250 g lisztre van szükségem a receptemhez. Hány pohár lisztet tegyek a készítménybe?

A süteményt 15:50-kor beteszem a sütőbe 25 percre. Mikor lesz kész?

Számos tipp létezik a gyermek és a matematika összebarátkoztatására. És megéri, hiszen az alapismeretek általános iskolai elsajátítása elősegíti a hosszú távú tanulmányi sikereket.

Forrás: www.super-prof.hu


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Matekozás gyerekeknek. Miért fontos a számok szeretete?


Gyermeked nehezen boldogul a számolásokkal az iskolában? Nincs ezzel egyedül, a jó hír pedig: még nem késő megszerettetni vele a matekot!

A matematika az egyik alapvető tanóra az iskolában. A gyerekek már óvodától kezdve fokozatosan felfedezik a számokat és megismerkednek a geometriával.

Az általános iskolában aztán elmélyülnek a fogalmak: megtanulják a számok felbontását, az első műveletek elvégzését, a szorzótáblákat és az első geometriai alakzatok rajzolását.

Később tanulhatnak aritmetikát, függvényeket, trigonometriát stb.

A mateknak biztos alapot kell építeni még egészen kicsi korban, hogy azután később se legyenek gondok, amikor bonyolódnak a feladatok. Ha egyesek nehézségekkel találkoznak, számos megoldás áll a rendelkezésükre.

Ebben a cikkben elsősorban az óvodások és az alsósok matektanulását fogjuk elemezni.

Akármilyen kicsinek gondolod is őket még a matekhoz, az a helyzet, hogy bizony nagyon fontos már ilyenkor is tanulni, hiszen a matematika egész életünkben követ minket! Ahhoz például, hogy kézben tudd tartani a pénzügyeidet, bizony tudni kell egyet, s mást matekból!

Matematika az óvodában: hogyan és egyáltalán miért?

Óvodába kiscsoporttól nagycsoportig járnak a gyerekek, a legkisebbek háromévesek, a legnagyobb hat-, vagy esetenként (például évveszteseknél) hétévesek az óvodai ciklus végére. 

Az óvodai matekórák életkortól függően más és más, de mindenképp játékos alakot öltenek.

A legkisebbeknek, a három-négyéves kiscsoportosoknak egyfajta matematikai bevezetőt tart az óvodapedagógus, ahol felfedezik a számokat, egy, kettő, három, négy, az ujjukon mutatva. Egy idő után tízig is eljutnak, de azon túl már nem mindig sikerül nekik megfelelően sorba rakni a számokat. Ebből kiindulva később meg tudják számolni, hány kisautó vagy piros legó van az asztalon, de ha kérünk tőlük például három színes ceruzát, azt is le tudják számolni.

Többféle módon lehet fejleszteni a motorikus képességeiket is, például válogassatok két különböző színű labdát, babot, ami van otthon! Vagy rendszerezhetitek is a játékokat mérettől, hasonlóságtól vagy mennyiségtől függően! Számolhattok pénzt is (előtte mindenképp tisztítsd meg az érméket!), hogy szoktasd őket a pénz fogalmához.

Az is fontos, hogy a gyermek ne csak papagájként elismételje a szám-szavakat, de meg is tanulja, hogy mi is az az öt. Ha megtanítod neki, hogy “kettő meg kettő az négy”, az szép és jó, de ha utána a “Mennyi három meg három”-ra és “nyolc meg nyolc”-ra szintén négyet mond… nos, nem vagy sokkal előrébb. 

Mivel még egészen kicsi gyerekekről beszélünk, mindezt a lehető leglátványosabban, a figyelmüket lekötve, izgalmasan, színesen kell előadnod. Nem elég megmutatni a babokat, hogy ez négy. Inkább vegyétek ki őket a tálból, számoljátok át újra és újra, amíg mindenkinek kijön a négy bab, pakoljátok át egy másik tálba a felét és nézzétek meg, hogy hogyan lesz 2+2=4, hiszen minél aktívabb és látványosabb, annál inkább le tudod kötni az ilyen korú gyereket. 

A vizualitás azért is lényeges, mert így a sok-kevés, kis-nagy párosok is látványosabbak, ezáltal a gyerek jobban tudja majd használni őket.

A nagyobb gyerekeknél ellenben teljesen máshogy történik a matekozás.

Az ötévesek felismerik a számok leírt alakját, tudnak összeadni és kivonni a tízes számkörben (az ujjaik segítségével, kavicsokkal, legókkal, ami éppen kéznél van), értik a számok relatív közelségét.

Izgalmas fejlesztő játék például az egyes alakzatok összehasonlítása: melyik gyümölcs a nagyobb? Vagy a mennyiségeket is megfigyelhetitek, kérd meg, hogy tegye például növekvő sorrendbe a kihegyezett ceruzákat. Vagy vannak ezek a “színezd ki a legnagyobb kutyát”-féle foglalkoztató könyvek, van egy-két nagyon jó feladat!

A hatévesek még ennél is jobban boldogulnak a számok világában: tudják, hogy egytől tízig számolva ugyanazokat a számokat emlegetjük, mint tíztől egyig! Ez hatalmas fejlődés, hiszen itt már száz százalékig biztos, hogy nemcsak értelmetlen szavakként fogják fel a számokat.

Azt is meg tudják például állapítani, hogy két halmazban ugyanannyi rajz van-e, persze továbbra is gyakran az ujján számol: az egyik kezén az egyik halmazt, a másik kezén a másikat, majd ezeket összehasonlítja. De ez így is egy hatalmas felfedezés!

Itt még célzottabb feladatokkal lehet fejleszteni a matektudásukat: Rajzolj egy holdat és öt csillagot, hány rajzod van összesen? Rajzolj az égitestek alá egy házat, a ház mellé kerítést (irányok gyakorlása).

Matematika alsóban: hogyan és miért?

Az általános iskolai matekóra, és ez bizonyára senkinek nem jelent újdonságot, teljesen más, mint az óvodai.

Az első nagy különbség az egész helyzet: a gyereknek egész nap ülnie kell, meg kell tanulnia fegyelmezetten 45 hosszú percen keresztül feszült figyelemmel hallgatni a tanító nénit, aki bizony, valljuk be, nem beszél mindig nagyon izgalmas dolgokról. Mármint ki ne cserélné le az ebéd utáni matekórát egy jó kis Xboxozásra vagy focizásra? Vagy azok a fránya kis- és nagybetűk, mindegyik kicsit különböző, de mégis mindegyik hasonlít… És a számokról ne is beszéljünk, a kilences egy fordított hatos? És miért van hattyúnyaka a kettőnek?

Ehhez hasonló kérdések kavarognak a kicsikék fejében, miközben próbálnak a tudásukhoz mérten a lehető leginkább alkalmazkodni az új helyzethez.

És nem elég az új helyzet, mert még tananyag is van! És a házi feladatról ne is beszéljünk!

Nem csoda, hogy sokakról már rögtön elsőben kimondják az ítéletet: “xy nem egy matekzseni”.

De hogy is lenne az, hiszen annyi mindennel meg kell birkóznia egy időben és általában alig várja, hogy végre felállhasson a kényelmetlen székről és rohangálhasson egyet. Ne feledjük, hogy az előbb említett óvodás hatévesek nincsenek egyáltalán távol életkorban az iskolás hatévesektől, mégis annyival nagyobb az elvárás.

Az viszont, ha kategorikusan kijelentjük már az elején, hogy nem jó matekból, nem vezet sehova. Lehet, hogy csak nem sikerült még hozzászoknia az új rendszerhez és egy kis bátorítással szárnyakra kap.

Na de mire is kell egyáltalán számítania tananyag szempontjából?

Az általános, minden évfolyamra vonatkozó témakörök a következők: gondolkodási módszerek alapozása, számtan, algebra, összefüggések, függvények, sorozatok, geometria, mérés, valószínűség, statisztika.

Ez így azért elég megfoghatatlan és tág, úgyhogy kicsit pontosítok:

— elsőben mindennek az alapozása történik: a gyerek megismerkedik a számok leírt alakjával, a mennyiség fogalmával, a rendszerező jelekkel (pl < vagy =), a számegyenessel, a húszas számkörön belüli összeadással és kivonással, a nyitott mondatokkal, formákkal, mértékegységekkel, irányokkal… Rengeteg minden belefér abba az első tanévbe!

— másodikban ezeket a már elsajátított alapokat fejlesztik, egészítik ki és mélyítik el. Megjelenik a százas számkör, a szorzótábla, a római számok, megismerkednek a különböző síkidomokkal és testekkel, bevezetést kapnak a statisztikába…

— harmadikban inkább a logikát fejlesztik elsősorban és megpróbálják rávezetni a gyerekeket, hogy egy feladatra akár többféle úton is lehet megoldást találni. Elmélyül a kombinatorika terén szerzett tudásuk, helyesen használják a szaknyelvet, már a kétezres számkörben számolnak.

— negyedikben különösen fontos, hogy a gyerek ne maradjon le, hiszen így a felső tagozaton is nehézségei adódhatnak. A törtekkel való számolás nagyobb hangsúlyt kap, a nyitott mondatok (egyenletekbe való bevezetés) is fontos szerepet kapnak a tanév során. A tanult alakzatokat tükrözik, elforgatják.

A gyermek első számításai létfontosságúak

A matematika mindenhol ott van, ezért elkerülhetetlen, hogy megismertessük a gyerekekkel a matematikai fogalmakat.

A gyermek által végzett első számítások kulcsfontosságú szakaszt jelentenek a matematika tanulásában. Azon túl, hogy fejből ismeri összeadási vagy szorzótábláit, ez mindenekelőtt azt jelenti, hogy képes logikusan gondolkozni és számszerű választ találni egy adott problémára.

Azt is tudja, mennyit adnak hozzá, vagy vesznek el, megtalálja az összeget vagy a különbséget. Ez egy olyan gondolati út, amely most már egészen nyilvánvalónak tűnik számunkra, de igazi előrelépést jelent az óvodából éppen hogy kikerült kis matematikusoknak!

Ha egy bizonyos művelet elvégzésére kérjük, azzal nemcsak a műveletet gyakoroljuk, de egyben új módszerek keresésére is motiváljuk. Az is fontos, hogy a matematikát a konkrét helyzetekhez asszimilálják. A gyerek jobban meg fogja érteni és szívesebben foglalkozik vele, ha a matek valós értelmét megmutatjuk neki. A számítás ugyanis nem öncél, hanem egy feltett kérdésre való válasz megtalálásának eszköze.

És, mint azt tudjuk, gyakorlat teszi a mestert.

Hogyan fejlesztheted a gyermeked matematikai készségeit?

Gyermekednek nehézségei vannak a matematikával? Ne hagyd, hogy lemaradjon!

Mielőtt magántanárt vagy matek korrepetálást keresnél, azt is végiggondolhatod, hogyan tudnád te az internet segítségével, interaktívan rávezetni a megoldásokra! Játszva tanul az ember igazán!

A gyakorló munkafüzetek

A munkafüzetek bizonyítottan hasznosak.

A motivált és elszánt gyermek szívesen elvégzi a könyvében szereplő gyakorlatokat, hogy hatékonyabban matekozzon.

Ha azonban korlátnak, tehernek tekinti, akkor nem fogja igazán odatenni magát, ezáltal az eredmény sem lesz igazán látványos. Ezért fontos, hogy szülőként támogasd gyermekedet a tanulásban.

Letölthető alkalmazások

A gyerekek azért is szeretik őket, mert sok ilyen alkalmazás játéknak készült!

A “játszva tanulni” új értelmet nyer: konkrétan játszva sajátítják el a szorzótáblát, ismerkednek meg az egyes mennyiségekkel, mértékegységekkel, függvények kinézetével. 

Ráadásul ezzel nemcsak motiválod, de a vizuális ábrázolásoknak köszönhetően meg is támogatod a tanulást!

Általános iskolai vagy középiskolai matek korrepetálásra jobb magán matektanár segítségét kérni.

Rajzfilmek

Az interneten számos oktató rajzfilmet találhatsz, amelyek segítenek megérteni a legfontosabb matematikai fogalmakat minden évfolyamban.

A matematika néha legyőzhetetlennek tűnik, de egy-két kattintással, magyarázattal és mosolygós ábrával máris barátságosabb képet nyer.

Társasjátékok

Szeretsz társasozni?

Ha a legfiatalabbnak gondja van a matekkal, társasozzatok! Így mindketten szórakoztok, ráadásul a logikus gondolkodását is fejleszted.

Ilyenkor a gyermek nincs elszigetelve (mint például házi íráskor a szobájában), és érzi a támogatást. Jól érzi magát szüleivel vagy testvéreivel, és anélkül, hogy észrevenné, hatékonyan fejlődik.

Ezen a néhány módszeren túlmenően, amellyel támogathatod gyermekedet a matematika tanulásában, nyilvánvaló, hogy a matematikát könnyedén beillesztheted a mindennapi életbe. A lényeg igazából annyi, hogy úgy mutasd meg neki, hogy a matematika hasznos a mindennapokban, hogy közben nem helyezel rá nyomást.

Együtt süttök tortát? Itt egy kis gyakorlási lehetőség:

Egy pohárban 100 g liszt van, nekem pedig 250 g lisztre van szükségem a receptemhez. Hány pohár lisztet tegyek a készítménybe?

A süteményt 15:50-kor beteszem a sütőbe 25 percre. Mikor lesz kész?

Számos tipp létezik a gyermek és a matematika összebarátkoztatására. És megéri, hiszen az alapismeretek általános iskolai elsajátítása elősegíti a hosszú távú tanulmányi sikereket.

Forrás: www.super-prof.hu