A nyár gazdagon kínálja
nekünk a sok finom gyümölcsöt, amelyet már csak az egészséges táplálkozás miatt
is érdemes megkedveltetni a gyerekekkel.
Sok érdekes tevékenységbe
tudjuk őket bevonni, amelyek során nem csak megismerhetik a gyümölcsöket, hanem
talán nagyobb kedvvel falatoznak is majd belőle.
Az alábbiakban pár
ötletet találsz 5 napra elosztva, amelyek megfelelnek az óvodás gyerekek
életkori sajátosságainak.
1. nap: Ismerkedjünk a gyümölcsökkel!
A gyerekek számára az
ismerkedést a valódi tapasztalatok megszerzése jelenti. Megtapintani,
megkóstolni, érezni az ízét, illatát, megvizsgálni, érdekes tevékenységek
közben felfedezni, milyenek is a gyümölcsök.
Miért hasznos mindez?
A valódi tapasztalatokból
gyűlnek össze majd azok az ismeretek, amelyek szép lassan összeadódnak és
tudássá érlelődnek az évek során. Ezért fontosak az igazi, természetben történő
megtapasztalások, az érzékszerveket mozgósító tevékenységek.
2. nap: Finomságok gyümölcsből
Ha már leszüreteltétek a
finom gyümölcsöket, akkor készítsetek is belőlük finomságokat! A gyerekek is be
tudnak segíteni az egyszerűbb receptek elkészítésébe, és közben sokat
ügyesednek.
Miért hasznos mindez?
A gyümölcsök mosása,
törlése, darabolása, szeletelése mind-mind ügyesíti a kis kezek mozgását.
A konyhában az ízek,
illatok, formák, és kompozíciók látványa a sok-sok ismeret érzékszervekkel való
befogadását segíti.
Válogatás, méricskélés,
sorba rendezés, a konyhai műveletek logikai sorrendje – ezek mind hasznos
matematikai ismeretek.
3. nap: Gyümölcsös alkotások
A kreativitásnak csak a fantáziánk szab határt. Találjatok ki közösen alkotásokat. Kipróbálhatjátok a gyümölcsökkel való nyomdázást is, például egy pólón.
A papírgurigából
készült gyümölcsfákkal még a számolgatást is gyakorolhatjátok.
Miért hasznos mindez?
A tenyér- és ujjnyomos
alkotások során fejlődik a testséma, a szem-kéz koordináció, finommotorika, a
színek, formák, méretek ismerete.
A gyerekek ügyesednek a
különböző eszközök használatában: olló, ragasztó, festés, ceruzafogás.
A gyümölcsökkel
kapcsolatos ismereteket is felidézzük az alkotás során.
4. nap: Versek nyári gyümölcsökről
Olvasgassatok néhány
gyümölcsös verset, mondókát és tanuljatok meg egy rövidet közösen!
Miért hasznos mindez?
A gyerekek örömmel
fedezik fel a versekben is a már megismert gyümölcsöket.
A versek a játékosan
rímelő ritmusos soraikkal jó szórakozást nyújtanak a gyerekeknek.
Segítik a pontosabb
kiejtést, fejlesztik a ritmusérzéket.
5. nap: Mesék nyári gyümölcsökről
Ezen a héten esténként
olvassatok néhány gyümölcsökről szóló mesét is!
Miért jó mesélni?
A közös mesemondásnak
elsősorban az érzelmi biztonság, a kapcsolódás megteremtése a célja. Ilyenkor a
gyerekek többnyire ellazult, nyugodt állapotba kerülnek, ami segíti a
feszültségek oldódását, a belső képalkotás folyamatát.
A mese elsődleges célja nem a tudás bővítése, de sok esetben nyújt hasznos ismereteket a gyerekek számára. Mesehallgatás során bővül a gyerekek szókincse, fejlődik szövegértésük, gondolkodásuk.
Forrás: www.jatsszunk-egyutt.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése