2023. július 12., szerda

Nyári gyümölcsök – ötletek gyerekeknek


A nyár gazdagon kínálja nekünk a sok finom gyümölcsöt, amelyet már csak az egészséges táplálkozás miatt is érdemes megkedveltetni a gyerekekkel.

Sok érdekes tevékenységbe tudjuk őket bevonni, amelyek során nem csak megismerhetik a gyümölcsöket, hanem talán nagyobb kedvvel falatoznak is majd belőle.

Az alábbiakban pár ötletet találsz 5 napra elosztva, amelyek megfelelnek az óvodás gyerekek életkori sajátosságainak.

1. nap: Ismerkedjünk a gyümölcsökkel!

A gyerekek számára az ismerkedést a valódi tapasztalatok megszerzése jelenti. Megtapintani, megkóstolni, érezni az ízét, illatát, megvizsgálni, érdekes tevékenységek közben felfedezni, milyenek is a gyümölcsök.

Miért hasznos mindez?

A valódi tapasztalatokból gyűlnek össze majd azok az ismeretek, amelyek szép lassan összeadódnak és tudássá érlelődnek az évek során. Ezért fontosak az igazi, természetben történő megtapasztalások, az érzékszerveket mozgósító tevékenységek.

2. nap: Finomságok gyümölcsből

Ha már leszüreteltétek a finom gyümölcsöket, akkor készítsetek is belőlük finomságokat! A gyerekek is be tudnak segíteni az egyszerűbb receptek elkészítésébe, és közben sokat ügyesednek.

Miért hasznos mindez?

A gyümölcsök mosása, törlése, darabolása, szeletelése mind-mind ügyesíti a kis kezek mozgását. 

A konyhában az ízek, illatok, formák, és kompozíciók látványa a sok-sok ismeret érzékszervekkel való befogadását segíti.

Válogatás, méricskélés, sorba rendezés, a konyhai műveletek logikai sorrendje – ezek mind hasznos matematikai ismeretek.

3. nap: Gyümölcsös alkotások

A kreativitásnak csak a fantáziánk szab határt. Találjatok ki közösen alkotásokat. Kipróbálhatjátok a gyümölcsökkel való nyomdázást is, például egy pólón.

A papírgurigából készült gyümölcsfákkal még a számolgatást is gyakorolhatjátok.

Miért hasznos mindez?

A tenyér- és ujjnyomos alkotások során fejlődik a testséma, a szem-kéz koordináció, finommotorika, a színek, formák, méretek ismerete.

A gyerekek ügyesednek a különböző eszközök használatában: olló, ragasztó, festés, ceruzafogás.

A gyümölcsökkel kapcsolatos ismereteket is felidézzük az alkotás során.

4. nap: Versek nyári gyümölcsökről 

Olvasgassatok néhány gyümölcsös verset, mondókát és tanuljatok meg egy rövidet közösen!

Miért hasznos mindez?

A gyerekek örömmel fedezik fel a versekben is a már megismert gyümölcsöket.

A versek a játékosan rímelő ritmusos soraikkal jó szórakozást nyújtanak a gyerekeknek.

Segítik a pontosabb kiejtést, fejlesztik a ritmusérzéket.

5. nap: Mesék nyári gyümölcsökről

Ezen a héten esténként olvassatok néhány gyümölcsökről szóló mesét is!

Miért jó mesélni?

A közös mesemondásnak elsősorban az érzelmi biztonság, a kapcsolódás megteremtése a célja. Ilyenkor a gyerekek többnyire ellazult, nyugodt állapotba kerülnek, ami segíti a feszültségek oldódását, a belső képalkotás folyamatát.

A mese elsődleges célja nem a tudás bővítése, de sok esetben nyújt hasznos ismereteket a gyerekek számára. Mesehallgatás során bővül a gyerekek szókincse, fejlődik szövegértésük, gondolkodásuk.

Forrás: www.jatsszunk-egyutt.hu

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nyári gyümölcsök – ötletek gyerekeknek


A nyár gazdagon kínálja nekünk a sok finom gyümölcsöt, amelyet már csak az egészséges táplálkozás miatt is érdemes megkedveltetni a gyerekekkel.

Sok érdekes tevékenységbe tudjuk őket bevonni, amelyek során nem csak megismerhetik a gyümölcsöket, hanem talán nagyobb kedvvel falatoznak is majd belőle.

Az alábbiakban pár ötletet találsz 5 napra elosztva, amelyek megfelelnek az óvodás gyerekek életkori sajátosságainak.

1. nap: Ismerkedjünk a gyümölcsökkel!

A gyerekek számára az ismerkedést a valódi tapasztalatok megszerzése jelenti. Megtapintani, megkóstolni, érezni az ízét, illatát, megvizsgálni, érdekes tevékenységek közben felfedezni, milyenek is a gyümölcsök.

Miért hasznos mindez?

A valódi tapasztalatokból gyűlnek össze majd azok az ismeretek, amelyek szép lassan összeadódnak és tudássá érlelődnek az évek során. Ezért fontosak az igazi, természetben történő megtapasztalások, az érzékszerveket mozgósító tevékenységek.

2. nap: Finomságok gyümölcsből

Ha már leszüreteltétek a finom gyümölcsöket, akkor készítsetek is belőlük finomságokat! A gyerekek is be tudnak segíteni az egyszerűbb receptek elkészítésébe, és közben sokat ügyesednek.

Miért hasznos mindez?

A gyümölcsök mosása, törlése, darabolása, szeletelése mind-mind ügyesíti a kis kezek mozgását. 

A konyhában az ízek, illatok, formák, és kompozíciók látványa a sok-sok ismeret érzékszervekkel való befogadását segíti.

Válogatás, méricskélés, sorba rendezés, a konyhai műveletek logikai sorrendje – ezek mind hasznos matematikai ismeretek.

3. nap: Gyümölcsös alkotások

A kreativitásnak csak a fantáziánk szab határt. Találjatok ki közösen alkotásokat. Kipróbálhatjátok a gyümölcsökkel való nyomdázást is, például egy pólón.

A papírgurigából készült gyümölcsfákkal még a számolgatást is gyakorolhatjátok.

Miért hasznos mindez?

A tenyér- és ujjnyomos alkotások során fejlődik a testséma, a szem-kéz koordináció, finommotorika, a színek, formák, méretek ismerete.

A gyerekek ügyesednek a különböző eszközök használatában: olló, ragasztó, festés, ceruzafogás.

A gyümölcsökkel kapcsolatos ismereteket is felidézzük az alkotás során.

4. nap: Versek nyári gyümölcsökről 

Olvasgassatok néhány gyümölcsös verset, mondókát és tanuljatok meg egy rövidet közösen!

Miért hasznos mindez?

A gyerekek örömmel fedezik fel a versekben is a már megismert gyümölcsöket.

A versek a játékosan rímelő ritmusos soraikkal jó szórakozást nyújtanak a gyerekeknek.

Segítik a pontosabb kiejtést, fejlesztik a ritmusérzéket.

5. nap: Mesék nyári gyümölcsökről

Ezen a héten esténként olvassatok néhány gyümölcsökről szóló mesét is!

Miért jó mesélni?

A közös mesemondásnak elsősorban az érzelmi biztonság, a kapcsolódás megteremtése a célja. Ilyenkor a gyerekek többnyire ellazult, nyugodt állapotba kerülnek, ami segíti a feszültségek oldódását, a belső képalkotás folyamatát.

A mese elsődleges célja nem a tudás bővítése, de sok esetben nyújt hasznos ismereteket a gyerekek számára. Mesehallgatás során bővül a gyerekek szókincse, fejlődik szövegértésük, gondolkodásuk.

Forrás: www.jatsszunk-egyutt.hu